Ogres Kalna pamatskola aktīvi integrē tehnoloģijas mācību procesā, īpaši uzsverot datoru pieejamību un daudzveidīgu izmantošanu dažādās mācību priekšmetos. Šajā mācību gadā skolā ir novērojams ievērojams Chromebook datoru lietošanas pieaugums, kas ir tiešs rezultāts mērķtiecīgai darbībai, lai padarītu datorus pieejamākus visiem skolēniem un skolotājiem.
Datoru izvietošana un pieejamība
Sākotnēji datorus skolā izvietoja tur, kur bija brīva telpa, taču ātri kļuva skaidrs, ka šāda pieeja nav pietiekami efektīva. Tā kā pēc datoriem bija tālu jāiet, skolotāji bieži vien to nedarīja un datorus neizmantoja. Situācijas uzlabošanai skolā tika veiktas vairākas būtiskus izmaiņas:
- Datoru izvietošana pēc klasēm – datori tika pārvietoti tuvāk tām klasēm, kurās tos izmantoja visbiežāk, tādējādi samazinot laiku, kas nepieciešams, lai sagatavotos nodarbībai.
- Datoru pieejamība visos korpusos – datori tika izvietoti visos skolas korpusos, nodrošinot piekļuvi tehnoloģijām visiem skolēniem.
- Koplietošanas dokuments – tika izveidots koplietošanas dokuments, kurā skolotāji var rezervēt datorus konkrētai nodarbībai, nodrošinot, ka vajadzīgajā laikā un vietā būs pieejams nepieciešamais skaits datoru.
Datu analīze
Skola ir izveidojusi datubāzi, kurā tiek apkopota informācija par datoru izmantošanu. Šī datubāze ļauj analizēt, kuri skolotāji un kuras klases visbiežāk izmanto datorus, kā arī identificēt tās klases, kurām ir mazāka piekļuve tehnoloģijām. Šī informācija tiek izmantota, lai optimizētu datoru izvietojumu un nodrošinātu, ka visiem skolēniem ir vienādas iespējas izmantot tehnoloģijas mācību procesā.
Santa Prancāne, Ogres Kalna pamatskolas matemātikas skolotāja, ONIP matemātikas jomas metodiķe